Αρχική // Εφαρμογές

Κυκλοφοριακή Αγωγή στο Νηπιαγωγείο!

Σχολείο: 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Διδακτικές ώρες: 4

Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος «Γνωρίζοντας την Κέρκυρα ως μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco» ασχοληθήκαμε με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας. Τα παιδιά επέλεξαν μόνα τους τη συγκεκριμένη γελοιογραφία (τα αρκουδάκια ήταν κάτι που τα κέρδισε αμέσως) και ακολουθήθηκε η εξής διαδικασία:

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: Αρχικά παρατηρήσαμε, περιγράψαμε και αναλύσαμε την γελοιογραφία. (χρώματα, κεντρικοί ήρωες, θέμα). Στη συνέχεια τέθηκαν οι ακόλουθες ερωτήσεις στα παιδιά:

1)»Ποιον τίτλο θα έδινες στη γελοιογραφία;»

- «Το αρκουδάκι στον δρόμο»

-»Ο παγωμένος δρόμος»

-»Προσοχή στη διάβαση»

2) «Τι θέλει να μας πει ο γελοιογράφος;»

-»Ότι το αρκουδάκι φοβάται να περάσει το δρόμο»

-»Ότι πρέπει να περάσει από τη διάβαση, αλλιώς θα το πατήσουν τα καράβια»

-»Ότι αν δεν πάει από τη διάβαση θα πέσει στη θάλασσα και θα βραχεί»

-»Ότι πρέπει να ακούει τη μαμά του»

 

ΠΑΙΔΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ: Προχωρώντας τη γελοιογραφία τα παιδιά δραματοποίησαν την εικόνα προσθέτοντας διαλόγους ανάμεσα στα δυο αρκουδάκια. Οι διάλογοι αυτοί καταγράφηκαν και στις ζωγραφιές τους. (Φωτογραφίες 1-5)).Τα παιδιά μέσα από τη δραματοποίηση συνέχισαν τη γελοιογραφία θέτοντας την ερώτηση «τι έγινε μετά;» και έτσι δημιούργησαν ένα παραμύθι:

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αρκουδάκι που ξεκίνησε να πάει με τη μαμά του στο σχολείο. Ξαφνικά βλέπουν μπροστά τους ένα δρόμο από νερό και μια διάβαση από παγάκια. Αλλά το αρκουδάκι φοβήθηκε: 

-»Τι είναι αυτές οι γραμμές από παγάκια, μαμά;» 

- «Μη φοβάσαι, αρκουδάκι», είπε η μαμά. «Αυτές οι γραμμές είναι διάβαση και μπορείς να περάσεις το δρόμο χωρίς να φοβάσαι»

 -»Μα εγώ θέλω να κολυμπήσω!»

-» Αυτό δεν είναι ασφαλές, «είπε μια φώκια τροχονόμος που ήρθε. «Μόνο από τη διάβαση είναι ασφαλές να περάσεις»

Το αρκουδάκι άκουσε τον τροχονόμο και πέρασε προσεκτικά από τη διάβαση. Όλα τα αυτοκίνητα και τα καράβια είχαν σταματήσει για να περάσει και αυτό το έκανε πολύ χαρούμενο! Όταν έφτασε σχολείο έτρεξε στη δασκάλα του και της είπε: «Κυρία, σήμερα έμαθα ότι πρέπει να περνάω το δρόμο μόνο από τη διάβαση» και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!  »

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Εκμεταλλευτήκαμε τη γελοιογραφία για να κάνουμε και μαθηματικά. Μετρήσαμε πόσες είναι οι γραμμές της διάβασης,κάναμε προσθέσεις και αφαιρέσεις,  μιλήσαμε για το σχήμα τους και εξασκηθήκαμε στις μαθηματικές έννοιες πάνω από – κάτω από, δίπλα από, στη σειρά, ανάμεσα.

 

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Ακολούθησε η σύγκριση της γελοιογραφίας με φωτογραφίες από δρόμους της πόλης μας. Συζητήσαμε για τα προβλήματα στους δρόμους, τα αυτοκίνητα που παρκάρουν στις διαβάσεις και δεν μπορούμε να περάσουμε, τα φανάρια που είναι χαλασμένα και δεν ξέρουμε ποτέ είναι ασφαλές να περάσουμε το δρόμο και για τις διαβάσεις που έχουν χάσει το χρώμα τους και δεν τις βλέπουμε.

 

 

Αποτελέσματα/ συμπεράσματα

Παρά το νεαρό της ηλικίας τους, τα νήπια ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά στη γελοιογραφία. Αντιλήφθηκαν σχετικά εύκολα το κωμικό στοιχείο και αντιπαρέθεσαν το δικό τους χιούμορ μέσα από τις προτάσεις τους: -»Αν πατήσει στη διάβαση το αρκουδάκι θα γλιστρήσει και θα πέσει, οπότε καλύτερα να κολυμπήσει στη θάλασσα».

Η χρήση της γελοιογραφίας στο Νηπιαγωγείο καθίσταται δυνατή- και ίσως και απαραίτητη- , καθότι η αντίληψη σ’ αυτή την ηλικία βασίζεται πολύ στη δύναμη της εικόνας. Τα παιδιά στις επόμενες μέρες έκαναν προσπάθειες γελοιογραφίας στις αυθόρμητες ζωγραφιές τους. (φωτογραφίες 6,7)

Το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γελοιογραφία παρέμεινε αμείωτο και μάλιστα επεκτάθηκε γενικότερα στις γραφικές τέχνες με αποκορύφωμα τη δημιουργία κόμικς από τα ίδια τα παιδιά!

Σκιαδοπούλου Άννη 

Νηπιαγωγός

5Σχόλια

  1. Sofianna

    Εξαιρετική δουλειά!!! Μπράβο σε σένα και στα παιδάκια που είστε γεμάτοι φαντασία και δημιουργικότητα!! Μπράβο! Μπράβο! Συγκινητικό θα έλεγα!

  2. MPRABO SAS!!!!ME TH FANTASIA SAS DHMIOYRGHSATE MIA ALLH OMORFIA SE AYTH THN ISTOSELIDA!!!!!ALLA KAI OI YPOLYPES GELEIOGRAFEIES EINAI POLY OMORFES!!!ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. san ma8htes 8a prospa8ysoy me na alla4oyme ton kosmo !!!panta teteia

  4. kerkyra

    Εξαιρετική ιδέα!Μπράβο!
    Μου έδωσες φοβερή όρεξη και ιδέες για να προσαρμόσω αυτή τη τεχνική και σε άλλα θέματα, όπως είναι η σχολική βία!

    Απλά Μπράβο!

  5. ansk

    Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια! Καλή μας συνέχεια :)

Γράψε το δικό σου σχόλιο

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>